van idee naar impact

Een idee hebben is leuk, maar wat doe je in de tussentijd

Een van de krachten van creatieven is dat ze hun doelen kunnen visualiseren (soms tot in kleinste detail). Ze weten hoe ze kunnen bijdragen en welke impact dat heeft.⁠ Een van de valkuilen is dat ze zich niet focussen op de stappen die ze kunnen zetten om daar te komen. Dat lijkt ook niet altijd het meest gezellige gedeelte van de route. ⁠ Maar met blijven nadenken en niks doen, kun je die impact vergessen.⁠ ⁠

De kans om ‘in beweging’ te blijven en je aankomt bij je einddoelen vergroot zich door het volgende te doen:⁠

1️⃣ Weten welke stappen je gaat zetten (8% meer kans)⁠

2️⃣ Het opschrijven van de stappen (30%)⁠ Je zet op een rij wat je gaat doen, daardoor zie je de gaten en kun je die opvullen.⁠

3️⃣ Het doorvertellen aan anderen wat je gaat doen (60%)⁠ Daarmee nodig je anderen uit om er bij je op terug te komen. Je brein heeft een keer ‘gehoord’ wat ie te doen staat⁠

4️⃣ Werken met een accountability partner (85%+)⁠ Iemand waarmee je 1 keer per week of twee weken half uurtje belt om de te nemen acties voor de komende periode te bespreken. En terug te komen op hoe de afgelopen week is gegaan. Het is de stok achter de deur om je spullen op orde te hebben.⁠ ⁠ Een accountability partner kan een (zaken)vriendin, een netwerkcontact of een coach zijn. Het voordeel is ook dat je elkaars netwerk kunt gebruiken bij de groei van de ander en je effe kunt ventileren op momenten dat dat nodig is.⁠ Werk jij hierin samen?⁠

Foto gemaakt door Marie Broeckman

Interessant artikel? Deel dit blog op je social media kanalen!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Sluit Menu